סטארט אפ להשקפת עולם – כתבה במוסף הארץ

הסיפור הזה בן כשנתיים, אבל הוא כבר רושם חדשות מפתיעות. קבוצת מטלפרס רכשה אז את “כוכב אלומיניום”, כשלמנהליה היה ברור הפוטנציאל הגדול. מה עושים? מפיחים בחברה המבטיחה רוח חדשנית, עם הרבה גאווה כחול לבן. הפורמולה לחיבור בין העולמות: ממחלקת הפיתוח, שחושבת חדשנות, דרך הייצור ועד ההתקנה (שמנוהלים כמו חברת הייטק) – הכל עובד בחברה יצירתית אחת. התוצאה: שרשרת של פיתוחים שכובשים את קהיליית האדריכלים ומובילים מגמות חדשות

כשמנהלי קבוצת “מטלפרס” החליטו לרכוש את הכוכב החדש שלהם, “כוכב אלומיניום”, היתה להם השקפת עולם ברורה. הם ידעו לאן הם רוצים לנווט את הרכישה החדשה. גיא כספי, מנכ”ל ומבעלי “כוכב”, ידע שהחברה הזו היא יהלום עם פוטנציאל גדול. הוא ידע שכדי להוביל אותה אל היעד הזה, חייבים להפיח בה רוח חדשה. רוח של סטארט אפ כחול לבן – שמונע על-ידי ‘חוצפה’ וחשיבה המצאתית. האתגר היה כפול: “כוכב” ממוקמת בעולם התעשייה הקלאסית, לואו טק – אבל הראש של הבעלים, קבוצת מטלפרס, היה כבר בעולמות של חדשנות, של הייטק. זה הדנ”א שלה וזו היתה התרומה המיידית שלה ל”כוכב”.

 

כספי, איך מחברים בין העולמות?

גיא כספי: “אם מדברים על הרוח החדשה, הכל מתחיל ונגמר באנשים. אנשי הפיתוח והמהנדסים של כוכב אלומיניום מאתגרים גם את המתחרים מחו”ל. הם ישראלים גאים שחתומים על המערכות היצירתיות והמתקדמות בשוק, ‘מערכות על’ ממש בתחום האלומיניום הביתי. עם הסטנדרט הזה כוכב ביצעה עבודות מיוחדות גם בחו”ל, וזה כבוד גדול. האנשים שלנו מחזקים אחד את השני ומסכימים על עיקרון אחד: ‘בכוכב חושבים חדש, חושבים אחרת’. והם רואים, ובגדול, שני קהלי יעד עם דרישות נוקשות: אדריכלים ובוני בתים צמודי קרקע”.

 

מה זה בעיניך להיות יצרן ישראלי בעולם של תחרות עזה?

כספי נחוש: “לפני הכל אני רואה ערך אישי גדול לבחור בכל פעם כחול לבן, ואני מאמין שזה נכון לגבי כל ישראלי – בין אם זה היין שאנחנו שותים או הבגד שאנחנו לובשים. הכל”. כספי מתמודד בזירה העסקית עם תחרות מורכבת: “השחקנים המקבילים בשוק, מייבאים חלונות ומתקינים אותם. אנחנו מפתחים, מייצרים ומתקינים הכל כאן ולבחירה הערכית שלנו יש מחיר כלכלי. הלב שלי מתרחב לפגוש משפחות שמעדיפות מוצר ישראלי איכותי כמו כוכב”.

 

תן דוגמה לחשיבה החדשנית של ‘כוכב’

כספי: “מערכת ה-VERONA החדשה שלנו הצליחה להפתיע עם מענה מושלם ומפתיע למגמות השוק. הצלחנו לפתח פתרון הנדסי חדשני למפתחים גדולים במיוחד, רחבים וגבוהים, שמסוגלים להגיע לגודל כנף של 18 מ”ר. פתרון שמאפשר להכניס מקסימום נוף אל תוך הסלון והבית. וזהו כבר הצד הפרקטי של השקפת העולם של כוכב. אנשים שמחים להכניס מקסימום עולם הביתה, בלי הפרעות”.

 

 

 

ואם אנחנו במישור הפרקטי, שתף אותנו בפיתוחים החדשים של כוכב

כספי: “המכנה המשותף של כל המוצרים הוא טיפול בערכים של חוויית משתמש, ניראות אסתטית וקידמה טכנולוגית. אדם שגר בבית מבקש טיפול בפן האתסטי אך לא פחות חשוב, גם בפן התפעולי. הוא רוצה נוח ויפה לעין. כל המוצרים מבית כוכב מיוצרים באופן ידידותי לשימוש, קלים מאוד לתפעול ולתחזוקה. מנגנונים חדשניים המתבססים על טכנולויגה מתקדמת, מאפשרים לתפעל את המערכות בקלות וביעילות.

את מערכת ה- VERONA המיועדת למפתחי ענק, מכירים הלקוחות כמוצר הדגל, המבוקש ביותר. החידוש האחרון הוא ה- VERONA NEW AGE שלקח את ה- VERONA עוד צעד אחד קדימה. מדובר בפיתוח שמשלב מערכת תרמית מובנית, המאפשרת שמירה על רמת הבידוד התרמי, יוצרת מרקם אקלים אופטימלי בחללי הפנים ואף מסייעת בצמצום הוצאות האנרגיה על חימום וקירור החלל. ה- VERONA NEW AGE  מגיעה עם כנף בגודל מקסימלי של 18 מ”ר, מה שמציב אותה כפתרון לפתחים בממדים לא סטנדרטיים. המסילות של המערכת סמויות והמראה המתקבל הוא של מפתח מרשים ורחב ידיים, ללא כל הפרעות סביב. המערכת המשודרגת מאובזרת במנגנון ידני שמאפשר פתיחה קלה, לצד מנגנון חשמלי לפתיחה, סגירה ונעילה של הכנפיים. פרופיל האלומיניום של מערכת ה- VERONA NEW AGE דק ביותר כיום בעולם (18-20 מ”מ בלבד), מה שהופך את המראה למוקפד ומהודק מאוד.

החידוש האחרון מבית כוכב הוא קולקציית צבעים חדשה וייחודית שפותחה על ידינו בשיתוף עם חברה שוויצרית. מבחינת הרכב החומרים, מדובר בצבעים איכותיים ועמידים ביותר לאורך שנים רבות. הקולקציה כוללת צבעוניות מרהיבה ובה גם גוונים מיוחדים של זהב, חלודה, אפור ונחושת”.

 

זכות הדיבור לאדריכלים

קירות הבטון מפנים את מקומם לטובת מפתחי ענק המכניסים את החוץ פנימה. מגמה זו היא מגמה חוצת סגנונות וניתן להבחין בה בכל סגנון עיצובי. המפתחים הרחבים הולידו צורך בפתרון מדויק ואיכותי.

 

האדריכל רז מלמד מסביר שהרצון לראות מקסימום נוף, מצריך שטח רחב ככל הניתן של זגוגית, דבר שמחייב שימוש בפרופילים מינימליסטיים, דקים מאוד. כמו מערכת ה-VERONA שמציעה כיום התקנה סמויה של כל היקף הוויטרינה ומסילות סמויות בקו אפס ליצירת מראה נקי, המייצר מקסימום מיזוג של הנוף אל חללי הפנים. כשהמסילה סמויה, ניתן, למשל, לרצף באותו הריצוף את חללי הפנים והחוץ, וליצור מראה של מיזוג בין חללים, וגם כשמתכננים יציאה למרפסת או לחצר.  

 

שירלי דן, בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב הבית: “הצורך המרכזי בעת התכנון הוא יצירת הלימה קבועה בין הפן האסתטי לפן הטכנולוגי. המפתחים הרחבים מאפשרים יצירה של מראות מרהיבים, אבל אז נולד הצורך בתפעול נוח של מפתחים אלה שמעצם היותם כה רחבים וגבוהים הם גם כבדים וקשים לתפעול. ואת זה כוכב פתרה בצורה חכמה במיוחד, עם המנגנון היצירתי שלהם להזזה קלה של הוויטרינה”.


לצד המגמה המקדמת בחום רב פתחים רבים ורחבי ידיים בולטת ומתפשטת בכל העולם המגמה האקולוגית, המאפשרת
לשהות בחללי הפנים וליהנות ממרקם אקלים נעים, תוך שימוש מבוקר בחשמל לקירור וחימום החלל. לבניית בית המשלב בין המגמות, יש משקל מרכזי לתכנון הפתחים, גם משום שאלה מהווים חלק ניכר ממעטפת המבנה ומשפיעים באופן ישיר על חללי הפנים.


ה- VERONA NEW AGE של “כוכב”, מאפשרת בידוד תרמי המונע חדירה של חום וקור ובמקביל שומרת על מרקם אקלים נעים לשהות בחללי הפנים. האדריכלית רות חובב מחזקת: “בבתים רבים החלונות הם שמגדירים את מעטפת הבית ולכן חשוב להקפיד על בידוד ואיטום ברמה מספקת. בידוד איכותי אחראי על שימור האקלים בחללי הבית לזמן ממושך והוא מפחית את הוצאות החשמל על קירור וחימום החלל”. 

 

פיתוח רודף פיתוח

 

כחברה שחרטה על דגלה חדשנות וקדמה, מפתחת כוכב את הדור הבא של הפתרונות הטכנולוגיים לפתחים, כשהיא משיקה חידושים על בסיס קבוע –

מערכת ה- VERONA מיועדת למפתחי ענק, והחידוש האחרון הוא ה- VERONA NEW AGE

  • משלבת מערכת תרמית מובנית, המאפשרת יצירת מרקם אקלים אופטימלי בחללי הפנים.
  • מאובזרת במסילות סמויות המאפשרות מראה נקי ללא כל הפרעות סביב.
  • מאובזרת במנגנון ידני שמאפשר פתיחה קלה, לצד מנגנון חשמלי.
  • פרופיל האלומיניום במערכת זו בעובי 18-20 מ”מ בלבד, הנחשב לדק ביותר כיום בעולם.

ושני חידושים נוספים –

  • ה- BOSTON הוא פרופיל דק, ברוחב 1 ס”מ, שמודבק על גבי הזכוכית, ונועד ליצירת חלוקות, על פי החלוקה המבוקשת.
  • קולקציית צבעים חדשה וייחודית שפותחה בשיתוף עם חברה שוויצרית. מאופיינת בעמידות רבה ומשלבת גוונים מיוחדים של זהב, חלודה, אפור ונחושת.

 

 

עוד כתבות מגזין

שירלי דן

כך תשלבו ירוק בחללי הבית הטיפ של האדריכלית: שירלי דן הטרנד הבוטני לא סתם מתחזק בכל שנה. צמחיה מעבירה מסר של חיים וחיוניות. אם יש

קרא עוד >
נגישות