על התפר שבין אמנות לעיצוב

מימין: FingerPrint – מחיקת רשומהפרסונאלית

מיצב זה נעשה עבור חברת אבטחת מידע שמפתחת תוכנה למחיקת רשומות פרסונליות

ֿמיצב זה בנויי מ 4,200 עפרונות כשצד המחק הוא הבולט מהקיר. 

משמאל: Hinoman seaweed – האצה

הגדלת האצה מתוך צילום מיקרוסקופי. מיצב זה בנויי מ 6,200 מוטות עץ בוק באורכים שונים

תוך התייחסות מבנית מולקולרית של האצה. אדיריכלות – סטודיו רואי דוד

המעצב הרב תחומי אוהד בנית מגדיר את עבודתיו כ- Mass production by hand made שני מונחים שבאים בסתירה, אך מיטיבים להגדירו כאמן ויוצר. מפגשים מפתיעים, ופחות שיגרתיים שמולידה הקוטביות, הם שיוצרים את תעודת הזהות הייחודית שלו כאמן. בנית הוא האמן הראשון ששיתף פעולה עם מותג אופנה בינלאומי, כשיצר מיצב הבנוי מאוסף של קומפוזיציות צורניות עשויות חומרים ברי קיימא, למותג האופנה COS והיד עוד נטויה. אם טרם הספקתם זה בדיוק הזמן להכיר אותו. ראיון

צילום: איתי בנית

1

EmotionaLab  – מעבדה רגשית. דקות ועדינות הפרטים נפרשים עד אין קץ

 

היכן אתה ממוקם על הרצף שבין הארט לשימושי

 אני על קו התפר שבין אמנות לעיצוב. רוב יצירותי גם כשהם בזירת הדיזיין ארט אינם שימושיים ואיני מתייחס לפונקציה כעיקר הפרויקט. ההיפך .

חומרים עיקריים איתם אתה עובד

אין חומרים ספציפים שאני עובד איתם. החומר הוא כלי לשרת את התוכן אותו אני רוצה ליצור בתלת ממד ועל כן יש ניסיון מתמיד לעבוד  ולהתאים את החומר כך שישרת את המסר בצורה הטובה ביותר.

צבעוניות

צבע גם הוא חומר וצריך לשרת את המסר, את האווירה שברצוני לייצר בתוך מכלול החלקים אשר מרכיבים את היצירה.

2
3

UnsTableשולחן. הקשר הראשוני ליציבות.

שולחן מורכב ממשטח וארבע רגליים, בטוח וחזק. ארכיטיפ. בלי טעויות, בלי נפילות, בלי שאלות.

100 טון ברזל.  מצאתי את עצמי מתבונן בהתנהגויות שונות של יציבות רגליים.

מתיחת הקו הדק המפרידה ומבדילה יציבות ושבריריות. כמו אדם שמביט למטה מגובה רב, איזון כשתנועת הגוף נאבקת לעמוד על הקצה.

סגנון

אני לא יודע להצביע על סגנון מסויים אבל ניכר בכל עבודותי ויצירותי ניחוח עבודת היד ועבודה עם חומרים גולמיים. ללא עיבוד מיותר.

אופן הייצור

אני מגדיר את רוב עבודותי mass production by hand made שני מונחים שכביכול סותרים האחד את השני ובכל זאת יודעים להתקיים יחד וזה חלק ניכר מהייחודיות של עבודותי.

פרטי או ציבורי

ציבורי.

ספר על שיתוף הפעולה עם STORYמדוע פנו דווקא אליך, מה הייתה מהות הפניה ומה יצרת עבורם?

את השאלה מדוע דווקא פנו אלי צריך להפנות אליהם, אין הנחתום מעיד על עיסתו. מהות הפניה הייתה עיצוב טוטאלי לחנות חדשה שנפתחה בקניון שרונים. יצרתי שיתוף פעולה יחד עם זוגתי –  רומי סילבר בנית, שהיא מעצבת פנים, ויצרנו חלל שכולו עוסק בחיבור שבין חומרים גולמיים ויצירת אסטתיקה גבוהה. חיבור שבין ברזל, עץ, בטון, ופלסטיק תוך ירידה לפרטים קטנים ומדוייקים.

5

UnsTableשולחן. הקשר הראשוני ליציבות.

שולחן מורכב ממשטח וארבע רגליים, בטוח וחזק. ארכיטיפ. בלי טעויות, בלי נפילות, בלי שאלות.

100 טון ברזל.  מצאתי את עצמי מתבונן בהתנהגויות שונות של יציבות רגליים.

מתיחת הקו הדק המפרידה ומבדילה יציבות ושבריריות. כמו אדם שמביט למטה מגובה רב, איזון כשתנועת הגוף נאבקת לעמוד על הקצה.

סגנון

אני לא יודע להצביע על סגנון מסויים אבל ניכר בכל עבודותי ויצירותי ניחוח עבודת היד ועבודה עם חומרים גולמיים. ללא עיבוד מיותר.

אופן הייצור

אני מגדיר את רוב עבודותי mass production by hand made שני מונחים שכביכול סותרים האחד את השני ובכל זאת יודעים להתקיים יחד וזה חלק ניכר מהייחודיות של עבודותי.

פרטי או ציבורי

ציבורי.

ספר על שיתוף הפעולה עם STORYמדוע פנו דווקא אליך, מה הייתה מהות הפניה ומה יצרת עבורם?

את השאלה מדוע דווקא פנו אלי צריך להפנות אליהם, אין הנחתום מעיד על עיסתו. מהות הפניה הייתה עיצוב טוטאלי לחנות חדשה שנפתחה בקניון שרונים. יצרתי שיתוף פעולה יחד עם זוגתי –  רומי סילבר בנית, שהיא מעצבת פנים, ויצרנו חלל שכולו עוסק בחיבור שבין חומרים גולמיים ויצירת אסטתיקה גבוהה. חיבור שבין ברזל, עץ, בטון, ופלסטיק תוך ירידה לפרטים קטנים ומדוייקים.

6

פסלי תאורה. הגירוי שיוצר סטרס יכול להיות אמיתי, ובאותה עת עשוי להתקיים רק במוחו ובתודעתו של האדם.

7

Story – חנות סטורי בקניון שרונים

8
9
10
11
12
13

"Down To Earth" מתייחס במובן הראשוני לכח הכבידה ולהשפעתו על צורת התליה של האלמנטים הגיאומטריים "כלפי מטה" כבמראה של בגדים התלויים על חבל. בדומה לתהליכי התהוות הקולקציות של COS הבוחנים את יחסי הגומלין בין חומרים, צורות ומרקמים, חושף המיצב מכלול של ניגודים המעוררים עניין ומחשבה: הניגודיות שבין תכונות המקור של החומר לבין תחושת הקלילות והריחוף שמעניקה לו הקומפוזיציה. צורת התלייה והניגודיות שבין המונחים רך וקשה מנהלים דיאלוג במעבר מהדו ממד לתלת ממד הנגלה לעין, הודות לעצמת התאורה השתולה בחלק מהצינורות.

ניהול אמנותי Down To Earth: אייל דה ליאו.

5 שנים מהיום

סטודיו רב תחומי החוקר ועוסק במכלול חוויתי של הצופה, וכולל בתוכו דיספלינות שונות.

משהו מיוחד שמתוכנן בסטודיו שכדאי לחכות לו ב-2020?

 בלי ספויילרים 🙂

עוד כתבות בנושא

נגישות